Tot 3 jaar garantie op refurbished iPhones of iPadsTot 3 jaar Supernova Garantie

Op al onze refurbished producten bieden wij tot maar liefst 3 jaar garantie. Zo ben je er zeker van dat je nog lang kunt genieten van je refurbished toestel. Kies je garantie bij het bestellen van je toestel.

 

Wanneer een apparaat niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt,
neem dan direct contact met ons op.

 

 

    Beste keuze, minder risico !
   Supernova Garantie opties

Basis

gratis 

Supernova Plus

3,99 p.m.* 

Supernova Plus

4,99 p.m.*

   Geschikt voor de volgende toestellen  Alle toestellen iPhone 5 / 5S / 6 / SE iPhone 6S / 6 (S) plus
   1 jaar standaard garantie op basis van 'Carry-in'
   Telefonisch, technische ondersteuning
   Korting op reparaties (buiten garantie) 10% 20% 20%
   Garantie op de accu
   Gratis Pick-up & Return bij reparatie
   Reparatiedienst binnen 72 uur retour
   Garantieperiode onbeperkt**
   Supernova schermverzekering*** + 2,50 p.m. + 2,50 p.m.
   Eigen risico bij schermbreuk 15,-

30,- 

* Alle maandelijkse kosten voor extra garanties en/of verzekering worden middels automatische incasso van uw rekening afgeschreven. Uiteraard alleen als u hiervoor heeft gekozen en Supernova daarvoor toestemming heeft gegeven.

** Advies is maximaal 3 jaar

*** Maximaal 2 schades per jaar 


Supernova garantie op iPhones & iPads

Op alle producten van Supernova heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Als je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen.

Kwaliteit check

Alle gebruikte en/of refurbished iPhones & iPads van Supernova krijgen, voordat ze verkocht worden, een uitgebreide kwaliteit check waarbij ze op alle punten worden gecontroleerd. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat wij achter onze producten en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je bij ons standaard 1 jaar garantie op je aankoop.

Je rechten tijdens de standaard garantieperiode

Als een apparaat niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je apparaat zal dan (indien je recht hebt op garantie) gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar. Wanneer het probleem door een gebruikersfout (zoals val-, stoot- en vochtschade) wordt veroorzaakt, valt dit buiten de garantie. Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op. We komen je dan in ieder geval tegemoet met korting op de reparatienota.

Wat valt er onder de standaard garantie?

Als je het apparaat op de juiste manier gebruikt en het binnen 1 jaar defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie of oplossing van onderstaande zaken:

• Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade)
• WiFi en problemen met netwerkverbinding
• Problemen met het moederbord
• Alle knoppen op het apparaat (home-, volume- en powerbuttons); (m.u.v. de Touch ID functie)
• Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer werkt)
• Accu, als deze binnen 14 dagen na levering defect blijkt te zijn
• Als herstel niet mogelijk is, ontvang je een vervangend apparaat

Wat valt buiten de standaard garantie?

Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij gebruik van illegale software zonder het merk van de fabrikant. (Jailbreaken) Let op: knutsel je zelf aan het apparaat, of laat je het repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Dan vervalt de garantie bij Supernova.nl.

Onderstaande punten vallen buiten de garantie:

• Mankementen na de garantieperiode van 1 jaar
• Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen
• en/of vochtschade)
• Gebroken simkaart-lezer
• Gebroken cameralens of stof achter de cameralens
• Beschadigde of vieze laadconnector
• Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
• Een defecte Touch ID is niet te herstellen, de toegangscode ontgrendelt uw apparaat

Supernova 'Plus pakket': onbeperkte verlenging en uitbreiding van je garantie

Bovenop de standaard garantie die je krijgt van Supernova.nl, is het mogelijk om extra garantie af te sluiten. Dit 'Plus pakket' biedt vele voordelen ten opzichte van de standaard garantie. Je verlengt de garantietermijn onbeperkt en zolang je het abonnement betaalt is de Plus Garantie van kracht. Ook al is de looptijd dus in principe onbeperkt, ons advies is om een maximale looptijd van 3 jaar aan te houden.

Buiten verlenging van de termijn krijg je een hoop extra's:

Pick-up & Return

Met de Plus garantie van Supernova hoef je een defecte iPhone of iPad niet meer op eigen kosten ter reparatie te versturen. Wij zorgen ervoor dat je een retourzegel krijgt, zodat je het apparaat gratis verzekerd en aangetekend naar ons kunt versturen. Woon je in de buurt, of ben je toevallig in de buurt, dan mag je binnen de openingstijden van onze Supernova winkel natuurlijk altijd zonder afspraak binnenlopen.

72 uur reparatie dienst

Heb je een Plus garantie abonnement, dan wordt jouw defecte apparaat binnen 72 uur na binnenkomst gerepareerd en geretourneerd. Of je ontvangt een vervangend apparaat.

Accu

Vervanging van de accu indien deze niet meer goed oplaadt of defect raakt.

Wat doe ik als mijn product een defect vertoont?

Mocht je apparaat binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze reparatie-service. Neem altijd eerst contact op met onze helpdesk (telefonisch 085-0607700 of per mail helpdesk@supernova.nl), zodat wij je telefonisch kunnen helpen met het vinden van een oplossing voor het desbetreffende probleem. Op deze manier sluiten we zoveel mogelijk uit dat het defect een gebruikersfout betreft.Ook word je (eventuele) klacht(en) genoteerd en ontvang je nadere informatie om het apparaat inclusief reparatieformulier aan ons te kunnen toesturen.

Wanneer je een apparaat naar ons retour stuurt ter reparatie en het blijkt niet defect te zijn, zullen wij € 29,95 onderzoekskosten in rekening brengen. Deze kosten zullen moeten worden voldaan alvorens wij het apparaat weer naar jou kunnen retourneren.

Supernova.NL streeft er naar om het apparaat binnen 5 werkdagen na ontvangst te repareren en te retourneren. Indien het defect een moederbord probleem betreft, dan wordt het apparaat omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Heb je een 'Plus pakket', dan garandeert Supernova.nl reparatie binnen 72 uur.
 

Wanneer je het toestel naar ons terugstuurt voor reparatie, dient deze te worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Maak altijd een back-up van je gegevens en bestanden op je apparaat naar iCloud of je PC voordat je deze terugzet naar de fabrieksinstellingen. Wanneer terugzetten naar fabrieksinstellingen niet mogelijk is, dan moet de iPhone of iPad via icoud.com uit het iCloud account worden verwijdert. Vermeld dan ook eventueel aanwezige toegangscodes, zodat wij het toestel zelf kunnen resetten indien nodig. Supernova.NL is niet verantwoordelijk voor eventuele verloren gegevens of bestanden.